Evropa > Česká republika > Turistika: Velká Javořina - Bílé Karpaty (26.2.)
Základnu máme v penzionu U Černého potoka v osadě Vápenky (Nová Lhota). Po modré turistické značce vycházíme v 9:30 ráno přes potok Velička a stoupáme kolem rozcestí Vadovská až k Podjavořínským vodopádům, které jsou na hranici Javořínského pralesa. To je nejstarší chráněné území na Moravě. Tady odbočujeme prudce doleva a na rozcestí Křižovatka do Strání se rozhodujeme jít delší cestou přes Slovenskou stranu až na vrchol Velká Javořina, hřeben (965 m).
Na hřebeni nám začalo foukat a přihnala se mlha, ale pokračujeme dále až k vysílači na vrcholu Velká Javořina / Veľká Javorina (970 m). Dolů sestupujeme po červené značce přes vrchol U Bětina Javora (827 m) a na rozcestí Kamenná búda odbočujeme doleva na žlutou značku, která nás bukovým lesem vede zpět až k penzionu.

Celkem máme asi 15,5 km v nohách, tři vrcholy a to je teprve 13:30.
27. 2. 2022
Česká republika
Praha
Sněžka (1 602 m)
Čeština, Slovenština, Polština, Bulharština, Chorvatština, Maďarština, Němčina, Romština, Rusínština, Ruština, Řečtina, Slovenština, Srbština, Ukrajinština