Evropa > Slovensko > Turistika: Ďumbier, Chopok - Nízké Tatry (13.3.)
V 8:00 vycházíme z turistické ubytovny Kosodrevina, kde jsme ubytovaní a jdeme zimní trasou ve sněhu, který drží tak akorát přímo traverzou do Demänovského sedla. Odtud stoupáme na vrchol Krúpova hoľa (1927 m). Nesmeky na botách se velmi hodí, protože místy je sníh tvrdý jako led. Počasí je nádherné a slunce hřeje tak, že chvílemi jdu jen do půl pasu svlečený a i tak mi je horko. Výhledy na Vysoké Tatry jsou doslova famózní.

Stoupáme na nejvyšší vrchol Nízkých Tater na Ďumbier (2043 m). U vrcholového kříže se střídá turista za turistou, ale ta panoramata opravdu stojí za to. Musíme se vrátit ve svých stopách až do Demänovského sedla, ale dál pokračujeme po hřebeni a já lezu na vrchol Konské (1888 m). Pak už stoupáme až na vrchol kolem kterého jsme předešlé dva dny lyžovali na Chopok (2024 m). Jelikož to je u vrcholku taková příkrá homole, jsou výhledy do všech stran. Tento úsek bych asi bez nesmeků nedal a přesto se sem někteří blázni vydali v lyžařských botách.

Máme toho málo, proto pokračujeme po hřebení kolem meteorologické stanice a lanovky až na další a poslední vrchol túry na Dereše (2004 m). Z tohoto vrcholu scházíme dolů po trase s názvem Panoráma zpět na hotel Kosodrevina, kde jsme ve 14:00.

Trasa měla 14,4 km, ale nastoupali a naklesali jsme docela dost výškových metrů.

Podrobná mapa trasy včetně výškového profilu je na této adrese: https://mapy.cz/s/duromecope
15. 3. 2022
Slovensko
Bratislava
Gerlachovský štít (2 655 m)
Slovenština, Čeština, Maďarština, Rusínština
římští katolíci, protestanti, řečtí katolíci, kalvinisté, pravoslavní, 13% bez vyznání