Evropa > Česká republika > Turistika: Dolní Lomná - Bystřice přes Ostrý (6.3.)
Vlakem a autobusem jedu do zastávky Dolní Lomná, viadukt a vyrážím opět do Beskyd na toulky po kopcích z této strany Beskyd.

Jdu po žluté a pak po zelené na vrchol Malá Kyčera (744 m). Po zelené pokračuji na vrchol Malá Kykula (788 m). Dále po zelené jdu až k nově otevřenému Horskému hotelu Koubová, kde je i možnost občerstvení, ale je ještě dost brzo, proto se jdu podívat na kapli Sv. Anny u hotelu a pokračuji po žluté na vrchol Koubová (982 m). Ještě přecházím přes vrchol Za Humny (938 m). Taky se mu říká Slezský Bobík a jsou odtud hezké výhledy. Odbočuji kolem další možnosti se občerstvit, kolem horské chaty Kamenitý na modrou značku. Poté scházím asi 500 metrů na místo, kde jsou hezké výhledy na okolní hory.

Po modré se vracím zpět na žlutou a jdu až na rozcestí s červenou na Babí vrch. Dělám si menší zacházku na samotný vrchol Babí vrch (952 m), kde nevede žádná stezka, ale ve sněhu je to ok. Po svých stopách se vracím zpět až k rozcestí odkud jsi po červené nahoru na vrchol Kalužný (994 m).

Od rozcestí pod Kalužným přecházím na modrou značku a následně jdu jen lesem bez značení až na vrchol Velká Kyčera (906 m). Vracím se na modrou a jdu se najíst do turistické chaty Ostrý.

Občerstven a pln sil šlapu na vrchol Ostrý (1044 m). Od vrcholu to beru dolů lesem přímo do Sedla pod Ostrým. A dál se drápu na vrchol Velká Kykula (811 m). No, a nakonec přecházím po hřebeni na vrchol Skalka (649 m). Poslední vrchol skýtá nejhezčí výhledy na všechny strany, protože je vrchol celý vysekaný. Je odtud asi nejlepší pohled na kopec Žár.

Chci si zkrátit cestu a na mapě to vypadá v pohodě, ale ve skutečnosti je to skoro kolmý svah a mám co dělat, abych neskončil dole v potoku. Ale daří se a už mě čeká jen 5 kilometrů na nádraží Bystřice. Dokonce stíhám před odjezdem vlaku i jedno nádražní pivo.
7. 3. 2022
Česká republika
Praha
Sněžka (1 602 m)
Čeština, Slovenština, Polština, Bulharština, Chorvatština, Maďarština, Němčina, Romština, Rusínština, Ruština, Řečtina, Slovenština, Srbština, Ukrajinština