Severní Amerika > Spojené státy americké > White Mountains, NH, USA (25.8. - 26.8.2018)

North Moat Mountain

25.8.2018 - sobota
Projíždíme přes město North Conway na parkoviště poblíž Diana's Baths. Platíme povinných 5$ parkovné a snídáme na parkovišti. Balíme se na celodenní túru. Několik prvních kilometrů jdeme po rovině lesem. Cestou míjíme velmi navštěvované vodopády Diana's Baths, kde se hodně lidí chodí koupat.
Cesta začíná pohodově. Američané tady dokonce mají vozíček, ve kterém vezou psa (jako by nemohl jít po svých), takže očekáváme pohodovou túru. Ale oni končí už u těch vodopádů a dál nejde skoro nikdo. Z mírného stoupání lesem se stoupání zvyšuje a z pásma lesa přecházíme do pásma kosodřevin až se nakonec dostáváme na holou skálu. Na vrcholu North Moat Mountain jsme chvíli po 12:00.
Dolů nejdeme stejnou cestou, ale jdeme přes Red Rim trail, což vytváří hezký okruh, který se napojuje kousek nad Diana's Baths. Cestou dolů je krajina otevřená mnohem více, takže i výhledy jsou hezčí.
K autu přicházíme po 17:00 a GPS ukazuje, že máme nachozeno 27 km. V North Conway se zastavujeme v Christmass loft. Zajímavý obchod s Vánočním zbožím, který funguje celý rok a má interaktivní výzdobu v podobě mluvících zvířat, vánoční vesnice a podobně. No, a jako správní Češi jdeme do TJ Maxx, což je obchod se značkovým zbožím za výprodejové ceny a navíc ve státě New Hampshire je nulové DPH. Ubytovat se jedeme na půl cesty k jezeru Winnipesaukee do vesnice Center Ossipee do Mount Whittier Motelu což byla na Booking.com jediná možnost ubytování.

Castle in the Clouds a jezero Winnipesaukee

26.8.2018 - neděle
V 9:00 vyjíždíme z hotelu a cestou do Osippee Mountains nám přes cestu přebíhá černý medvěd. Parkujeme v Lake Region na parkovišti pro Castle in the Clouds. Jdeme tam ne 7 km dlouhou procházku, která nejprve začíná kolem soustavy vodopádů a následně stoupá na hezké vyhlídky na Castle in the Clouds. Okruh nás vede kolem jezera zpět k autu.
Přejíždíme k jezeru Winnipesaukee do historické vesničky Wolfeboro. Jdeme se podívat na rušný provoz lodí na jezeře a na historickou budovu nádraží. Z této příjemné vesničky jedeme kolem jezera a zastavujeme se ještě ve vesnici Meredith.
4. 9. 2018
Spojené státy americké
9 631 214 km2
Washington, D.C.
Mount McKinley (6 194 m)
Angličtina
Křesťanské protestantské a evangelikální směry, katolická církev, mormoni, judaismus