Severní Amerika > Mexiko, Kajmanské ostrovy, Bahamy, Jamajka > Karibské ostrovy lodí (23.7. - 30.7.2016)

Check in a vyplutí na volné moře

23. 7. 2016 - sobota
Ve 12:00 vystupujeme z autobusu vezoucího nás z letiště u lodi MSC Divina, která kotví v Port of Miami mezi dalšími výletními loděmi. Loď má 16 pater a odbavení je překvapivě jednoduché. Je třeba najít jakéhokoli chlápka s přilbou, dát mu všechny kufry a nějaké dýško a pak se již bez zavazadel jednoduše odbavit přes terminál přímo do lodi. Tudíž za 20 minut jsme na palubě ve 14. patře a rovnou se můžeme naobědvat. Ve 14:30 nás pouští do kajut a můžeme jít k bazénu na horní palubu. Venku je horko, proto osvěžení v některém z bazénů je více než žádoucí. V 18:00 máme již připravenou večeři o pěti chodech v restauraci Black Crab. Tedy já jich nakonec mám sedm. Hned po jídle jdeme do lodního divadla na hudební představení a já pak ještě v noci do kina.

Celý den na moři

24. 7. 2016 - neděle
Budíme se v 9:00 (amerického času, ale jelikož plujeme na východ, tak se čas posunul a ve skutečnosti je teprve 8:00). S tisíci dalšími spolucestujícími jdeme na bohatou snídani a pak rovnou na bazén. U bazénu předcvičují aerobik, tak se s Terkou přidáváme a cvičíme s nimi. Poté chystají velký terč, do kterého se snažíme trefit míčky se suchými zipy. Komu se povede trefit střed, získává drobnou cenu. Po této soutěži (ano, trefil jsem) se jdu podívat na přednášku nákupní strategie v přístavech a hned po přednášce se zúčastňuji týmové soutěže o míchání drinku. Náš tým vítězí. Odpoledne trávíme u bazénu. V 18:00 jdeme na další dobrou večeři o šesti chodech, po které můžeme jít rovnou do lodního divadla na hudebně-akrobatické představení na téma filmu Maska.

Jamajka - Ocho Rios

25. 7. 2016 - pondělí
Vstáváme v 8:00, abychom se stihli nasnídat a v 10:00 již loď kotví v přístavu Ocho Rios na Jamajce. Vystupujeme mezi prvními cestujícími a naše kroky vedou přes přístav do několika obchodů. Pak se jdeme vykoupat na hezkou pláž v zálivu s výhledem na naši loď a po několika hodinách se jdeme podívat do Turtle parku, kde, jak je možno poznat už podle názvu, je možné vidět želvy. Jsou tak zvyklé na lidi, takže na sebe nechávají i sahat. Odtud se vracíme na loď na pozdní oběd a na odpolední program u bazénu. Například cvičíme aerobic. Na 18:00 jdeme opět na dobrou večeři. Skoro všechny chody mám s krevetami v různých podobách. Od malých v polévce až po jumbo krevety jako přílohu ke steaku. Následuje hudebně-taneční vystoupení nejslavnějších italských hitů a (skoro) všichni pasažéři jsou oděni v bílém, protože po divadle následuje party v bílém na horní palubě.

Kajmanské ostrovy – Grand Kayman – Georgetown

26. 7. 2016 - úterý
Vstáváme v 6:40 ráno, protože chceme být na ostrově co nejdříve. Kajmanské ostrovy nemají přístav pro velké lodě, proto kotvíme asi kilometr od břehu a na břeh nás vozí v malých záchranných člunech. Jsme rychlí a jedeme (včetně našich koloběžek) první lodí. Z přístavu pokračujeme na západ kolem bývalé pevnosti, ze které už toho moc nezbylo, pouze pár děl a kousek zdi. V roce 2004 zde totiž byla devastující bouře, která smetla prakticky vše, co na ostrově bylo. Protože je horko, tak po několika kilometrech nasedáme na autobus a necháváme se odvézt do Pekla. Ano do městečka, které se jmenuje Hell. Je zde i Pekelná pošta. Místo se tak jmenuje, protože se zde nachází oblast silně připomínající peklo. Především ostré jehly zvětralého vápence černé barvy. Poté jedeme na koloběžce kolem delfíní a želví farmy na Cemetery beach (Hřbitovní pláž). Hezká pláž na konci Seven Mile Beach, kde je jen minimum lidí, písek pod vzrostlými borovicemi a v moři asi 50 metrů od břehu korálový útes, kde šnorchlujeme a koukáme na bohatý podvodní život ve formě barevných ryb a korálů. Asi po hodině relaxu, potápění a koupání jedeme na koloběžkách k pláži Tiki beach, která je také součástí Seven Mile Beach a obvykle je zde velké množství lidí včetně těch z výletních lodí. My ovšem jdeme asi 100 metrů severněji a máme pláž jen pro sebe. Dokonce i s lehátky. Po této koupací pauze jedeme autobusem zpět do centra Georgetownu. Procházíme posledních pár obchodů a vezeme se zpět k lodi, kde následuje náš pravidelný odpolední program. Jídlo a večerní divadlo s rytmy Francie.

Cozumel - Mexiko

27. 7. 2016 - středa
Před 10:00 přistáváme ve městě San Miguel na ostrově Cozumel, který patří Mexiku. Hned po výstupu spěcháme do půjčovny aut CP rentals (je dobré si předem vytisknout z jejich webu akční nabídku) a chceme si půjčit kabriolet, ale není, tak bereme alespoň normální auto a vydáváme se na jih. První zastávku si uděláme na pláži Palancar. Ono se to sice tváří jako by to patřilo restauraci, ale k vodě se dá dostat bez problémů zadarmo. Jelikož se nedaleko nachází korálový útes, je zde příjemné šnorchlování a hodně barevných ryb. Dokonce jsme viděli i dva velké tuňáky. Po hodině jedeme na pláž Punta Sur, kde jsou mořské vlny a stojí zde zajímavé reggae bary se sochou Boba Marleyho v nadživotní velikosti. Opět se chladíme v moři. Cesta se dále stáčí na sever po východním pobřeží k přírodním kamenným obloukům, které vznikly působením eroze v moři. Toto fotogenické místo navštíví snad každý, kdo na Cozumel zavítá. O pár kilometrů dál za pláží Bonita jdeme do vody na pláži San Martin. Silnice se po chvíli stáčí do středu ostrova a po levé straně je obchod s keramikou, kde se rozkládá i velká zahrada plná soch v mayském stylu. Jmenuje se to Mayaluum – Casa del Jaguar. Příjemný majitel nás zdarma provede po zahradě. Nakonec jedeme 6 kilometrů džunglí k vykopávkám San Gervasio, kde jsou mayské stavby, které si procházíme. Vstupné 10 USD a za 30 minut máme těch několik zbytků budov prohlédnutých. Vracíme auto a jdeme se podívat na náměstí v San Miguel, kde mají podobnou fontánu z chodníku jako v Ostravě a stejně tolik je tam ve vodě i lidí. Hned vedle ní stojí hodinová věž. Nakonec procházíme pár obchodů a já si dávám pivo Corona a v 17:00 jsme zpět na lodi. Následuje klasický program. Večeře a divadlo.

Den na moři

28. 7. 2016 - čtvrtek
Ráno si jdu zaplavat do bazénu a účastním se i některých soutěží. Celý den plujeme směr Bahamy, které jsou od Cozumelu vzdáleny více než 1000 km. V 15:30 je v divadle zkrácená verze opery La Traviata, kterou si nenecháváme ujít a po večeři představení na téma Pirátů z Karibiku. Když už jsme v tom Karibiku…

Nassau - Bahamy

29. 7. 2016 - pátek
Ráno, když ještě loď jede, si jdu zaplavat a nasnídat se. V přístavu Nassau jsme v 11:00. Nejprve jedeme na koloběžkách k budově parlamentu na Parliament square (všechny vládní budovy na Bahamách mají růžovou barvu) a dále přes Queens stairs (Královniny schody), což jsou schody na konci vápencového lomu vytesány bývalými otroky na počest jejich svobody. Po těchto schodech stoupáme k vodárenské věži z roku 1928, která je pro lodi viditelná už z 20 mil a hned vedle je miniaturní pevnost Fincastle. Z tohoto kopečku je pěkný výhled na přístav. Sjíždíme kolem dvou kostelů dolů a pokračujeme na pláž Junkanoo. Na pláži kde si bez problémů můžeme zdarma lehnout přímo u vody (dost často jsou v Karibiku pláže placené) a vykoupat se, panuje příjemná atmosféra. To není ale můj případ, já jedu ještě asi 5 kilometrů daleko přes most na menší ostrov Paradise, na kterém se nachází hotelový komplex Atlantis (velmi podobný tomu v Dubaji). Před hotelem je impozantní fontána se sedmi zlatými okřídlenými koňmi. Teprve po návratu na pláž se přidávám ke zbytku rodiny a snažím se ochladit ve vodě. To moc nejde, protože voda je tu také teplá. V 16:00 se vracíme zpět na loď a jdeme naposled na večeři a do divadla, tentokrát v rytmu Michaela Jacksona.

Konec plavby

30. 7. 2016 - sobota
Ranní vylodění je docela drastické. Vstáváme již v 5:45 a já si jdu vystát frontu na recepci kvůli závěrečnému vyúčtování. Teprve pak se rychle běžím nasnídat, abychom v 6:45 mohli s kufry vystoupit v přístavu v Miami. Po chvíli pro nás přijíždí autobus, který nás veze na letiště.
16. 8. 2016
NAVŠTÍVENÉ ZEMĚ
Mexiko
Kajmanské ostrovy
Bahamy
Jamajka
1 964 375 km2
Ciudad de México
Pico de Orizaba (5 636 m)