Evropa > Česká republika > Zámky okolo Třebíče a Telče (29.12.2016 - 1.1.2017)

Odjezd do Třebíče a večerní Židovská čtvrť

29.12.2016 - čtvrtek
Z dálnice odbočujeme už na Rosice, abychom se podívali na Masarykovu studánku a následně v Kralicích na památník Bible Kralické. Na náměstí v Třebíči, kde se ubytováváme v hotelu Grand jsme už po setmění. Já se jdu proběhnout po židovském městě, které je velmi vkusně osvětleno zdobnými pouličními lampami, jdu se podívat i na Masarykovu vyhlídku nad řekou Jihlavou, odkud je hezky vidět večerní město. V hotelu máme servírovanou večeři po které s Terkou jdeme do bazénu. Dnes je hotel prakticky bez lidí tudíž i v bazénu jsme zcela sami. Voda je opravdu teplá, takže příjemné zakončení dne.

30.12.2016 - pátek - Židovská čtvrť, židovský hřbitov, zámek a bazilika, Libušino údolí a město Telč
Hned po snídani (v 9:30) se jdeme z hotelu projít po slunečném Třebíči. Procházíme židovské město, přes velmi rozlehlý a udržovaný židovský hřbitov, který je ve svahu a čím je člověk níže, tím se dostává ke starším náhrobkům. Pokračujeme na zámecké nádvoří kolem baziliky (bohužel je dnes zavřená) a kolem řeky Jihlavy přecházíme do Libušina údolí. Přes kopec to bereme na náměstí k barevnému a černému domu, které jsou pomalovány figurálními sgrafity (černý dům je má takto již od roku 1637). Autem jedeme na náměstí do nedaleké Telče. Když člověk vejde na náměstí, okamžitě si připadá jako v nějakém Ladově obrázku nebo v kulisách pro pohádku. Ve skutečnosti tohle náměstí jako kulisy slouží dost často, tudíž se není čemu divit. Krásné barevné domy, které zde stoji prakticky v nezměněné podobě od 16. století. Jdeme rovnou pod věž do restaurace U Marušky a děláme dobře. Dobré a levné jídlo a pivo Ježek. Najedení procházíme náměstí k zámku a skrze zámeckou zahradu až k muzeu Techniky. To je dnes, bohužel, zavřené. Těsně před setměním jedeme zpět do Třebíče a dnes si jdeme zaplavat před večeři.

31.12.2016 - sobota - Zámek Jaroměřice nad Rokytnou, zámek Hostim, rozhledna Anička, zřícenina hradu Bukovina, zámek Boskovštejn, Nový zámek Jevišovice a oběd v restauraci Sýpka
Po snídani jedeme do Jaroměřic nad Rokytnou a v krásném slunečném dni se jdeme projít po zámecké zahradě. a chvíli se kloužeme na zamrzlém rameni řeky. Odtud jedeme kolem několika hezky zrestaurovaných křížů u cesty do Hostimi. Je to poněkud morbidní chodit se dívat na hřbitov, ale tento je zrekonstruován z peněz EU a vítá už zajímavou kovanou bránou s nápisem Číslo poslední - místo pokoje. Na hřbitově stojí za vidění márnice a hřbitovní zeď, kde jsou vsazeny pískovcové reliéfy. Pokračujeme do zahrady Setkání, kde vede nevšední křížová cesta a celá stezka je lemována dřevěnými sochami a zakončena meditační rozhlednou Anička. Poté jdeme do nedalekého lesa na zříceninu Bukovina. Dále pokračujeme autem k zámečku Bokovštejn, ze kterého je nyní muzeum kol. Ale stejně je zavřeno. Jedeme se podívat ještě na Nový zámek v Jevišovicích. Krásný zámecký park i zámecká budova, ale uvnitř je aktuálně domov důchodců. Je čas se vrátit do hotelu a trochu si odpočinout před silvestrovským večírkem.
7. 1. 2017
Česká republika
Praha
Sněžka (1 602 m)
Čeština, Slovenština, Polština, Bulharština, Chorvatština, Maďarština, Němčina, Romština, Rusínština, Ruština, Řečtina, Slovenština, Srbština, Ukrajinština