Evropa > Polsko > Wrocław (Vratislav) - Polsko (22.6. - 24.6.2018)

Cesta do Wrocławia a historické centrum (Historyczne centrum)

22.6.2018 - pátek
Po práci a škole vyjíždíme do Polska a po dálnici jedeme směr Wrocław (Vratislav). Ubytování máme na víkend zajištěno 12 km od centra ve vesnici Bielany Wrocławskie v hotelu Orient Palace. Po 2 hodinách jízdy se ubytováváme. Protože v ceně ubytování je i polopenze, jdeme se hned najíst. Vaří zde velmi dobře. Jídlo se dá jíst i pohledem. Polévka, hlavní chod a dezert nám zaručují, že dnes již jíst nebudeme.
Autem jedeme že severní strany historického centra a parkujeme kousek od Kolegia Świętego Krzyża i Świętego Bartłomieja (N 51°06.920' , E 017°02.630'). V týdnu je parkování od 18:00 skoro všude bezplatné stejně tak jako celý víkend. Jdeme si dát výbornou zmrzlinu do okénka Lody Polskie a s ní jdeme přes Most Tumski na stejnojmenný ostrov. Most Tumski je známý tím, že si zde zamilovaní zamykají zámky a klíče hází do Odry. Je zde neuvěřitelné množství těchto zámků. Je s podivem, že most pod tou tíhou ještě nespadl. Pak procházíme kolem historické zastřešené tržnice (Hala Targowa) a jdeme do centra přes Plac Nowy Targ a kolem obrovského kostela Katedra Świętej Marii Magdaleny až na Rynek. Uprostřed jinak čtvercového náměstí tohoto čtvrtého největšího polského města stojí nádherná historická budova radnice (Ratusz). Celé náměstí má velmi hezké domy i fasády. A jako zpestření jsou po celé Wrocławi miniaturní skřítci (Krasnoludki) z bronzu při různých činnostech. Je jich tu již více než 300. A nás baví je objevovat. A fotit. Jinými ulicemi se vracíme k autu a jedeme zpět na hotel.

ZOO Wrocław, Fontanna multimedialna a JumpWorld (trampolíny)

23.6.2018 - sobota
Ráno si jdu zaplavat do hotelového bazénu a následně se jdeme dobře nasnídat. Jedeme k ZOO, ale parkujeme asi 600 metrů daleko v jedné boční ulici, protože parkování u zoo je vyloženě předražené.
Nejprve si procházíme venkovní výběhy a malé pavilony a nakonec si necháváme Afrykarium - nová velmi nákladná hala. V poledne se u haly koná krmení lachtanů s ukázkami jejich výcviku. Poté jdeme dovnitř. Jsou zde obří akvária, včetně jednoho, kde se prochází skleněným tunelem, takže efekt plovoucích žraloků a rejnoků přímo nad hlavou je dokonalý. Po prohlídce interiéru Afrykaria pokračujeme v prohlídce dalších výběhů.Je zde i dobře udělaný lví výběh, kde si člověk vleze jakoby do safari auta a může lvy pozorovat zblízka. Během naší návštěvy se jak lev, tak dvě lvice váleli na zádech. A výběh pro medvědy má dokonce vodopád.
Po 4 hodinách v zoo se jdeme podívat na 14:00 na Multimediální fontánu. Voda v této hezké fontáně skáče ze spousty trysek do rytmu hrající hudby. Chvíli si ještě hrajeme něco jako tenis s míčky uvázanými na provázku, ale musíme zpět do hotelu na jídlo a přemístit se do jiného pokoje, protože večer zde bude svatba a bude hlučno.
Po jídle a chvíli odpočinku jdeme s Terkou na bazén a do sauny. A na 20:00 jedeme do trampolinária JumpWorld, kde hodinu cvičíme a skáčeme. Protože poslední vystoupení Multimediální fontány je ve 21:40, jedeme se podívat na toto večerní představení, protože nasvětlené, s klasickou hudbou, to je doslova úchvatné. V hotelu jsme skoro ve 23:00 a opravdu svatba v plném proudu, takže i na pokoji si člověk může notovat hity na které o dvě patra níže tančí.

Bazén, zmrzlina a trampolíny v Rybniku

24.6.2018 - neděle
Venku prší, proto se nikam nehrneme, ale po snídani využíváme hotelového wellness. Tedy bazén a páru. Z hotelu se musíme vystěhovat v poledne, což je čas zajet si do centra na velkou porci zmrzliny a jet po dálnici do města Rybnik, kde je další trampolinárium. S Terkou hodinu intenzivně skáčeme, ale zde je to tak malé, že se toho nic moc nedá dělat. Tato neděle je takzvaná handlowa (tržní) a jsou otevřeny obchody. Jinak mají v Polsku neděle zavřené. Toho před příjezdem domů využíváme k nákupu.