Evropa > Česká republika > Vysočina z Lipnice nad Sázavou (16.9. - 18.9.2019)

Koclířov, Svitavy, Niva Doubrava, Havlíčův Brod, Lipnice

16.9.2019 - pondělí
S Luckou jedeme autem do Lipnice nad Sázavou. Cestou se stavujeme v Koclířově u poutního kostela a kláštera. Je hezké počasí a cestou se zastavujeme na oběd v historickém centru Svitav do Šenku u Viléma v hotelu Slávia. Po dobrém jídle jdu vyřídit nějakou záležitost do banky a pokračujeme na západ. Jdeme se projít po naučné stezce Niva Doubrava a na tříkilometrovém okruhu sbíráme i množství hub (a cachí).
V Havlíčkově Brodě se jdeme podívat na Havlíčkův dům, jeho sochu a sochu jeho matky. Příjemné historické centrum a hned vedle rybníky a příroda. Z Brodu už jedeme rovnou do Lipnice, ale ještě se nejdeme ubytovat, nýbrž si obcházíme Lipnický hrad a jdeme do nedalekého lesa ve kterém je množství starých zatopených lomů. U některých z nich jsou vysochány obrazce na stěnách. Po vyhlídce nad Lomem 3, která je úchvatná jdeme j reliéfu Ústa pravdy a dále k Bretschneiderovu uchu. Vracíme se zpět k hotelu Česká Koruna, ve kterém jsme ubytováni. Ke klíčům od pokoje máme i výborný guláš a místní pivo. Na pokoji pak krájíme a sušíme dnes nasbírané houby.

Světlá nad Sázavou, Ledeč nad Sázavou, Kutná Hora, Červená Řečice, Pelhřimov17.9.2019 - úterý
V hotelu nás opravdu vykrmují a snídaně je velmi bohatá. S plnými žaludky jedeme autem nejprve do Světlé nad Sázavou podívat se na zámek. Ten si obcházíme kolem dokola a jedeme do Ledče nad Sázavou podívat se na zdejší hrad nad řekou. Přejíždíme do Kutné hory - historického města zapsaného i v UNESCO. Nejprve se jdeme podívat na asi největší lákadlo města na chrám Sv. Barbory. Velmi rozlehlý a zdobený kostel s dominantními třemi věžemi. Procházíme se parkem patřícím Jezuitské koleji GASK až ke Kamenné kašně a dále kolem morového sloupu panny Marie Neposkvrněné. Následně přejíždíme přes Červenou Řečici až do Pelhřimova. Tady se jdeme podívat do městské věže, kde je expozice muzea rekordů a kuriozit. Jsou tu k vidění například největší péřová bunda, obří spacák nebo pyžamo. Z prohlídky odcházíme těsně před zavírací hodinou v 17:00. Jedeme zpět do Lipnice do našeho hotelu, protože na 18:00 máme servírovanou slavnostní 4-chodovou večeři.

Chotěboř, Čertův stolek, Hlinsko, vesnice Čertovina18.9.2019 - středa
Po vydatné snídani v hotelu se balíme a ještě se jdeme podívat na Bílou věž nad hřbitovem v Lipnici. Věž už to není, jen pozůstatek kruhového zdiva. Věž rozbořili během Třicetileté války. Nejprve jedeme do Chotěboře okouknout zdejší zámek, ale zámecká zahrada je uzamčena, proto se posouváme ještě kousek na parkoviště pod rozcestím Kamenný potok. Jdeme lesem, kde rostlo nejvíce hub, co jsem kdy viděl. Místy člověk musel dávat pozor, aby na nějaké houby nešlápl. Nejprve sbíráme i babky, pak už jen suchohřiby a nakonec hromadu praváků. Jdeme po modré až na Ústí kamenného potoka, pak po červené kolem řeky Doubravy až k Čertovu stolku a stoupáme nahoru nad Čertův stolek na vyhlídku po modré. Napojujeme se opět na zelenou směrem k autu. Tento okruh je necelé 4 km, ale my nachodili podle GPS přes 6 km, protože stále sbíráme houby. Máme jich několik set a plnou velkou látkovou tašku. Autem jedeme dál do Hlinska, kde jdeme na oběd do hospody U sv. Huberta ve skanzenu Betlém. Jídlo chutné a prostředí stylové. Směrem domů jedeme přes vesnici Čertovina, kde je pohádkový les a hospoda, kde se natáčela i jedna pohádka Zdenka Trošky. Procházka je jen pár set metrů a je to tady hezké. V lese potkáváme i chaloupku Ježibaby. Odtud už jedeme rovnou domů.
23. 9. 2019
Česká republika
Praha
Sněžka (1 602 m)
Čeština, Slovenština, Polština, Bulharština, Chorvatština, Maďarština, Němčina, Romština, Rusínština, Ruština, Řečtina, Slovenština, Srbština, Ukrajinština