Evropa > Polsko > Krakov na kole (24.6. - 26.6.2016)

Cesta do Krakova a tour de pub

24.6.2016 - pátek
V 17:30 vyjíždíme po dálnici do Krakova, kde jsme ve 20.00. Ubytování objednáváme za jízdy a naprosto luxusní. 100 metrů od centrálního náměstí. Hned po příjezdu jdeme do centra a hned jdeme do vyhlášené vodkárny (ne vodárny, ale, opravdu, vodkárny) Wodka Cafe Bar, kde mají degustační vodkové plato. Dostáváme 6 druhů vodek a za chvíli jdeme na druhou zastávku na pivo do hospůdky vytapetované novinami Pialnia wodki i piwa. Dáváme si pivo a vodku a pokračujeme dále. Hlavně proto, že je uvnitř mega horko. Jdeme do hospody Browar, kde vaří vlastní pivo. Zkoušíme postupně 3 druhy piva a zapékaný chléb se slaninou a sýrem. Cestou na apartmán se zastavujeme v rychlé občerstvení "U Szwagra", kde si dáváme skvělou zapiekanku. Je po půlnoci a po vypití všeho tekutého jdeme spát.

80 km na kole, koupání, hudební festival, ohňostroje a hospody

25.6.2016 - sobota
Vyjíždíme v 9:00 a auto si necháváme u veřejné plovárny u jednoho rybníka cca 5 km od centra. Smontováváme kola, které vezeme v autě a vyrážíme po trase Waly Wiszlane (Valy Visly), která nás vede okolo řeky hezkou krajinou v pekelném slunci (je okolo 35°C). Potkáváme cestou jen 3 občerstvovací zařízení a na všech poctivě dodržujeme pitný režim. Řeka se postupně zužuje a v jednom místě se musíme dostat na druhou stranu. Naštěstí zde jezdí přívoz a k našemu údivu to mají pro pěší a cyklisty zadarmo! Po druhé straně řeky se vracíme k autu, tedy ke koupání, kde jsme v 16:30 po ujetých 80km. Do vody lezeme v cyklistických kalhotách (plavky totiž zůstaly na ubytování). Po super osvěžení jedeme na byt vyvenčit psa a převléci se na večerní program. Nejprve jdeme na náměstí, kde probíhá hudební festival Wianki. Chvíli posloucháme hudbu u jednoho pódia a chvíli u dalšího, ale máme žízeň, proto jdeme do vyhlášené pivní hospody Świat piwa, kde mají na čepu 18 druhů piv a přes 100 druhů láhvových. Nám stačí ta čepovaná. Je zde hodně v nabídce piv z malých pivovaru z ČR. Každý ochutnáváme po 3 kouscích a je 22:00. To je čas doslova běžet k nábřeží u hradu Wawel odkud sledujeme velkolepé ohňostroje s podmanivou hudbou. Ty trvají skoro 20 minut. Po této podívané se spolu s davem přemísťujeme zpět na náměstí. Všude panuje povznesená nálada, protože dnes Polsko vyhrálo ve fotbale a lidé mají radost, kterou dávají hlasitě najevo. Na náměstí nás čeká zajímavá podívaná. Světla na pódiu blikají, dav tancuje, DJ aktivně míchá hudbu, ale žádnou neslyšíme. Teprve, když se pořádně podíváme na tanečníky, zjišťujeme, že mají na uších sluchátka. Také se to jmenuje Silent Disco. Skvělá myšlenka. Nikoho neruší a tanečníci se mohou spolu pobavit, aniž by si vykřičeli hlasivky. Jdeme se ještě podívat do Hard Rock Cafe na náměstí, protože dnes slaví 45 let. Dáváme si zde míchaný drink na dobrou noc a hodně po půlnoci se vracíme na ubytování.

Wieliczka, Wadowice a cesta domů

26.6.2016 - neděle
V 9:00 opouštíme naše ubytování a jedeme pomalu směrem domů. Ovšem přes několik zastávek. První je v historickém městečku, které odedávna fungovalo jako solný důl Wieliczka. Chceme se jít podívat pod zem, ale fronta je tak na hodinu a půl na přímém slunci. Je 36°, takže to vzdáváme a místo toho si procházíme městečko. Do doby, než přišla průtrž mračen. Totálně promočení běžíme k autu a jedeme do rodného města Jana Pavla II - Wadowice. Počasí se lepší a můžeme si prohlédnout kostel, kde byl vysvěcen na kněze, náměstí a po chvíli jedeme ještě do městečka Inwald, kde je zajímavá atrakce obrovská zahrada, která je udělaná ve formě obrazu (bohužel celek je vidět jen ze vzduchu, jinak je to spíše procházka s fotografiemi a popisem života Jana Pavla II. Dá se tu prý nachodit až 8 km po chodnících, my to bereme jen po okruhu. Odtud už to stáčíme zpět domů.