Evropa > Česká republika > Karlovarský kraj (26.10. - 28.10.2019)

Procházka nad Karlovými Vary

26.10.2019 - sobota
V 15:00 se ubytováváme v penzionu Hubertus. Ani se nevybalujeme a hned jedeme do centra. Daří se nám dobře zaparkovat kousek od kolonády. Ale nejprve se jdeme podívat na kopec nad město na sochu kamzíka a na vyhlídku Petra Velikého. Po žluté značce přecházíme k modré a po té dolů ke Grandhotelu Pupp. Pak se jdeme podívat na Císařské lázně, kde jsem před 17 lety zažil skvělou party a procházíme se přes Tržní kolonádu a Mlýnskou kolonádu, kde si kupujeme lázeňský pohárek (porcelánová nádoba na pití minerální vody) a chutnáme několik teplých pramenů. Jdeme zpět k autu, abychom se přiblížili k La Hospoda. Moderní stylová nová restaurace, kde podávají česká jídla ve stylu. Dáváme se chutnou pečenou kachnu a jedeme zpět na hotel.

Františkovy Lázně, nejzápadnější místo ČR, Cheb, Loket

27.10.2019 - neděle
Díky posunu času mohu vstávat před 6:00 a už se rozednívá. Beru koloběžku a lezení a jedu po okolních cachích. Krom několika klasických cachí využívám toho, že mám lezeckou výbavu a lovím sérii Stromy, což jsou T5 cache. První je smycování na vysoký smrk, ale pak už klasické jummarování na vzrostlé buky. Je krásné počasí a příroda zbarvená spadaným listím. V 9:15 jsem zpět na hotelu a rovnou jdu na snídani.
Po jídle jedeme do Františkových lázní. Parkujeme u nádraží a přes park jdeme na kolonádu a k minerálním Glauberovým pramenům, kde chutnáme vodu a následně pokračujeme k Františkovu prameni, kde si ženské daly povinně vodu a jdeme k sošce Františka. Ten je vtipně oblečen v dětském oblečení. Přes kolonádu se vracíme k autu.
Jedeme přes až do zaniklé obce Újezd, která byla nejzápadnější obcí v ČR. Odtamtud už jdeme posledních 2.5 km na nejzápadnější místo ČR. Je zde altánek k sezení i s možností bivakování, pohraniční kámen, info tabule a hlavně umně vyvedený nápis včetně souřadnic. Vracíme se stejnou cestou zpět k autu. Přes centrum Aše se vracíme na oběd do Františkových lázní do Café Sadová, kde si dáváme docela dobré a relativně levné jídlo. Dělají zde české speciality. Dále se jedeme podívat do historického Chebu. Nejprve se jdeme podívat do chrámu svatého Mikuláše a Alžběty, kde můžeme jít navštívit i kryptu, ale nic moc tam není k vidění. V centru ohlížíme Špalíček (dva domy těsně vedle sebe), ale i křivolaké středověké uličky. Těmi se jdeme podívat i na Chebský hrad.
Poslední zastávkou je Loket. Taky historické hezké město, kde jdeme od parkoviště přes most nad řekou Ohří a náměstí k hradu Loket. Je už zavřeno a slunce zapadá, proto se vracíme na náměstí, kde si dáváme horké švestky s makovou zmrzlinou a jedeme zpět do Karlových Varů.

28.10.2019 - pondělí
Od 7:00 do 9:00 jsem opět vyrazil na okolní cache. Dnes jen jedna stromová, ale výhled stál za to.
Po snídani jedeme do Mariánských Lázní. Parkujeme kousek od kolonády a jdeme co nejrychleji ke Zpívající fontáně, protože je za pár minut 11:00. A každou lichou hodinu tryská fontána do hudby. My vidíme fontánu tryskat na Verdiho Nabucco. Po představení si procházíme kolonádu a jedeme do středu Slavkovského lesa, kde jdeme po naučné stezce Kladské rašeliny, které se také říká Česká tajga. Celá 2,5 km dlouhá trasa je po podvalových dřevěných lávkách a vede původním lesem, rašeliništěm a přes Kladský rybník. Po této procházce jedeme do Lázní Kynžvart a parkujeme u zámku. Nejprve se jdeme najíst do zámecké restaurace. Procházíme se kolem hezky zrekonstruovaného zámku a jdeme se podívat i na lesní kapli. Máme ještě dost času, proto jedeme zpět do Karlových Varů a jedeme na kopec a zbytek pěšky na Goetheho vyhlídku. Pak jedeme opět do centra Varů koupit si na kolonádě nějaké oplatky a jedeme na hotel.
1. 11. 2019
Česká republika
Praha
Sněžka (1 602 m)
Čeština, Slovenština, Polština, Bulharština, Chorvatština, Maďarština, Němčina, Romština, Rusínština, Ruština, Řečtina, Slovenština, Srbština, Ukrajinština