Evropa > Maďarsko > Győr, Maďarsko (1.11. - 3.11.2019)

Večerní Győr

1.11.2019 - pátek
Z Ostravy autem do osmého největšího a druhého města co do počtu historických památek v Maďarsku - Győr (česky Ráb) je to tři a půl hodiny. Takže po 18:00 jsme přímo v historickém centru města. Máme rezervován hotel Konferencia. Hotel, který si zachoval atmosféru 80 let (velké pokoje, kožený nábytek, dřevěné obložení). V hotelu máme i večeře bufetovým stylem, tudíž hned po příjezdu jdeme na jídlo a do hotelového bazénu. Ve 20:00 vyrážím na obchůzku historického města, které je velmi hezky nasvětleno. Příjemná atmosféra sálá i s hospůdek, které mají prosklené a vyhřívané předzahrádky a jsou rozesety po celé pěší zóně. Jelikož je hotel hned vedle největší baziliky Basilica of Győr musím jít kolem ní. Nejprve jdu k nasvětlenému mostu Kossuth híd přes řeku Ráb a po pravé straně míjím velké ruské kolo a velké vypouklé zrcadlo. Pak už to beru uličkami až na hlavní náměstí a zpět na hotel.

Koloběžkou po severní části Győru, Procházka po centru a výstup na věž, Termální lázně Ráb, pozdní oběd v rybí restauraci Szegedi Halaszcsarda a podvečerní procházka městem

2.11.2019 - sobota
V 6:30 ráno vyrážím na koloběžce nejprve do lesoparku a pak kolem vody. Celkem 12 km. Z toho přibližně polovinu musím běžet, protože cesta není zpevněná. Vracím se na hotel v 8:30 a jdeme na hotelovou snídani. Po jídle se jdeme podívat do baziliky Basilica of Győr. Vstup je zdarma a její návštěva opravdu stojí za to, nádherně vymalovaný strop, hezky zdobené zdi, tedy ty co jsou vidět. Jedna se aktuálně opravuje, ale je zakryta plachtami, které jsou potištěny tak, že člověk ví, jak to vypadá za nimi. Když jsou liturgie, není vhodné chodit dovnitř jako turista, ale pokud tam člověk jde s pokorou, mám možnost slyšet nádherný zvuk varhan a zpěvy. A máme štěstí, tím, že jsou dušičky je možné se jít podívat i do krypty pod kostelem. V kryptě ve zdech jsou ostatky místních farářů. naproti baziliky je biskupství a my můžeme jít na vyhlídku na vrcholu věže. Pak již jdeme do termálních lázní Ráb, kde je léčivá termální voda. Rodinné vstupné vychází v pohodě a my se až do 15:00 rochníme v teplé vodě v jednom z pěti bazénů. Odpočatí a skoro rozpuštění jdeme do centra do vyhlášené rybí restaurace Szegedi Halaszcsarda. Jídlo (nejen to rybí) mají vynikající a číšník umí skvěle německy i anglicky. Dávám si jejich Halászle a donesli mi asi 2 litry v kotlíku výborně ochucené rybí polévky s velkým množstvím rybího masa. Po jídle se trochu procházíme po náměstí a kolem sochy rybáře. Na hotel přicházíme až za tmy

Koloběžkou po jižní části Győru, hotelový bazén a odjezd do ČR

3.11.2019 - neděle
Ráno před snídaní si dávám 15 km na koloběžce po jižní části města. Projíždím kolem přehrady u města, vodárenské věže a svatého kopečku. Po jídle ještě využíváme hotelový bazén a vyrážíme na zpáteční cestu do Ostravy.
28. 11. 2019
Maďarsko
Budapešť
Kékes (1 014 m)
Maďarština
římsko a řecko-katolické, kalvínské, luteránské